من یک آتئیست هستم همین و بس

آتئیسم از زبان آتئیست ها

تعداد زیادی از آتئیست ها و انسان گرایان از ماهیت بسیار نزدیک آتئیسم و انسان گرایی سخن می گویند که ما در این جا به ذکر نمونه هایی از آن پرداخته ایم.

من می‌خواهم به دین باوران که ادعا می کنند آتئیست ها هرگز نمی توانند مثبت اندیش باشند بگویم که شما باهوش هستید، زندگیتان به خودی خود با ارزش است، در جهان موجود درجه دو نیستید که بخواهید معنای زندگی را از دیگری دریابید، شما ذاتا شریر نیستید بلکه انسانیت به ارث برده و دارای قدرت تعقل برای رواج اخلاقیات، صلح و شادی در جهان هستید پس خود را باور داشته باشید، دن بارکر نماینده بنیاد رهایی از دین.

من بسیاری آدمهای خوب را میشناسم که وجود خدا را باور ندارند ولی هرگز هیچ انسان خوبی را ندیدم که انسانیت را باور نداشته باشد، جان الیوت، رهبر فرهنگ قومی در نیویورک.

من نیازی به وجود خدایی بیرون از خود نمی‌بینم، خدای من معنویت درون انسانهاست،آنجلینا جولی، هنرپیشه.

آنچه از تو میخواهم متوجه شوی این است که ما انسان ها برای داشتن اخلاقیات و معنويات در زندگی نیازی به باور کردن یک سری شواهد ناکافی و ناکارآمد نداریم، سم هریس، نویسنده، فیلسوف و عصب شناس آمریکایی. او نویسنده کتاب های پایان ایمان و نامه ای به ملت مسیحی ست.

من یک آتئیست ام همین و بس. تنها چیزی که لازم است بدانم این است که باید نسبت به دیگران مهربان باشم و آنچه از دستم برمی‌آید برایشان انجام دهم، کاتارین هپبورن، هنرپیشه.

می‌توان آتئیست بود و در مورد هر چیزی جز مذهب دچار اشتباه شد، اما اگر انسان‌گرا باشی فقط ممکن است در مورد میزان توانایی های انسان خطا کنی که در این صورت حتی اگر اغراق کرده باشی بازهم خطایی امیدبخش بوده، جویس کارول اوتس، شاعر و نمايشنامه نویس آمریکایی، برنده جایزه او. هنری.

آتئیسم چیزی بیش از دانش عدم باور به وجود خدا و آگاهی از ماهیت دروغین دین است. آتئیسم یک نگرش است، یک جهان بینی که نگاهی عینی و بی واهمه دارد و همیشه سعی می کند هر چيزی را جزئی از طبیعت بداند، کارل ساگان، اخترشناس و اخترشیمیدان، دانشمند، نویسنده و برنده جایزه سال انسان‌گرایی 1981.

انسان‌گرایی آخرین و تنها سلاح باقیمانده در دست ما برای مقابله با بی عدالتی و عدم انسانیت اعمال شده در طول تاریخ است، ادوارد دبلیو، استاد زبان انگلیسی و ادبیات مقابله ای، دانشگاه کلمبیا.

آتئیسم برای من درست همانی ست که برای اسپینوزا بوده، احترام به جهان هستی و عدم باور به خدایی که ذهن انسان ها بر اساس نیازهایشان ساخته، جورج سانتایانا، فیلسوف، مقاله نویس، شاعر و رمان نویس.

ما از جامعه ایی می‌گوئیم که در آن هر نقشی انتخاب کردنی و آموختنی ست و این یعنی انسانگرایی، گلوریا استاینم، نویسنده، فمینیسم

باور به خدا بمعنی عدم باور به انسانیت است، باربارا جی واکر، نویسنده انسان خدا را آفرید و دائره المعارف اسرار و افسانه های زنان.

باور به وجود خدا به معنی باور به وجود چیزی بدون هیچ شاهد و مدرکی ست، در حالی که باور به انسانیت یعنی قبول موضوعی که برای اثباتش انبوهی از شواهد و مدارک در اختیار است، بنابراین باورمندان واقعی ما هستیم، یود ودن، فیلمنامه نویس، کارگردان سینما و تلویزیون، تولید کننده، آهنگ ساز و هنرپیشه آمریکایی.

من وجود خدا را باور دارم، خدای من طبیعت است، فرانک لوید رایت، معمار آمریکایی، طراحی داخلی، نویسنده و معلم.

جمع آوری-فرانک کاظمی

نوشته های مشابه

طلوع پنهانی بی دینی در ایران

طلوع پنهانی بی دینی در ایران

در میان پژواک اذان در فضای مقدس مساجد ایران، بی صدا تحولی عظیم در قلب ملت ما در حال وقوع است. روز به روز تعداد بیشتری از ایرانیان دین خود را زیر سوال برده و بی دین میشوند. کشور ما مشهور به داشتن ملتی با اعتقادات محکم مذهبی، اکنون شاهد موج بی سابقه ای از سکولاریسم است....

آتئیست باشید و از زندگی خود بهره و لذت ببرید

آتئیست باشید و از زندگی خود بهره و لذت ببرید

برای اینکه بتوانی از خوشی های زندگی که آنها را فراموش کرده ایم لذت ببری، آتئیست شو. برای این کار لازم نیست که در اجتماع و یا مکان مشخصی زندگی کنی، سرود خاصی را از بر بخوانی، رهبر فرقه و یا خدای عجیب و غریبی را عبادت کنی، نگران کتاب مقدس باشی و یا اعمال و آیین خاصی را...

چرا من ادیان و خدا و خرافات را باور ندارم؟

چرا من ادیان و خدا و خرافات را باور ندارم؟

چرا انتخاب می کنی که تک شاخ صورتی را باور نکنی؟ ما در حقیقت انتخاب نمی‌کنیم که ناباور باشیم بلکه فقط با خود صادق و رو راست هستیم. همه انسان‌های روی کره زمین نسبت به هر دینی جز دین خودشان آتئیست هستند، پس سوال اینجا ست که چرا همه دینداران چنین استثنایی قائل میشوند که...

چرا مسلمانان رادیکال و تروریست در فرانسه بیشتر خرابکاری می کنند؟

چرا مسلمانان رادیکال و تروریست در فرانسه بیشتر خرابکاری می کنند؟

فرانسه مهد تمدن مدرن اروپاست که در آن سکولاريسم، فرهنگ، هنر، تحصیل، آزادی و برابری که ما امروز از آن لذت می بریم و حتی لائیسیم که گاهی به مذاق ما خوش نمی‌آید، همه و همه توهین به آیین اسلام بحساب می آید. اشتباه فرانسه این بود که بجای نظارت بر نقشه خاورمیانه و از میان...